Børneinstitutionen Lindehuset
Børneinstitutionen Lindehuset
Finsensvej 82
2000 Frederiksberg
lindehuset@frederiksberg.dk
38211660
38211680

Kalender


  • Fre 01 mar
    Fastelavn

  • Ons 27 mar
    SFO/skolebesøg

  • Tor 28 mar
    SFO & skolebesøg

  • Man 15 apr
    LUKKEDAG

  • Tir 16 apr
    LUKKEDAG

  • Ons 17 apr
    LUKKEDAG

  • Tor 18 apr
    SKÆRTORSDAG - HELLIGDAG

  • Fre 19 apr
    LANGFREDAG - HELLIGDAG

  • Man 22 apr
    2. PÅSKEDAG - HELLIGDAG

  • Tor 25 apr
    Cowboyfest

Nyheder

Skovbørnehave

Pædagogisk planlægning

Dialogisk læsning

Læringsgrupper

Stor Tumlesal

Rytmik

Vandrum

Effektstyring


Hele Frederiksberg kommune kører efter samme styrings teknologi, kaldet effektstyring.

 

Kort fortalt handler det om at finde frem til hvor meget effekt vores indsatser (aktiviteter) har overfor jeres børn. Effekten måles både ved kvalitative samt kvantitative målinger. Altså både ved specifikt at "tælle/sætte krydser", samt skrive praksisfortællering og evaluere vores indsatser. Det er vigtigt at sige at vi ikke måler på børnene, men på de indsatser vi laver. Målet er i sidste ende at finde frem til hvilke indsatser der har størst effekt, og derved gøre mere af det.

 

Der er to overordnede pejlemærker i effektstyring: Livsduelighed & skoleparathed

 

De to overordnede temaer har så hver 2 mellemlange resultatmål:

 

Livsduelighed: - Udtrykke følelser & udsætte egne behov - Kompetencer til at rumme andre børn

 

Skoleparathed: - Koncentration - Nysgerrighed, lyst til at lære nyt Hver af de 4 resultatmål er så igen beskrevet mere i dybden, med selve indsatsen, samt indikatorer for hvornår målet er nået.

 

I Lindehuset har vi valgt at arbejde med effektstyring i tværgående projekter på tværs af stuerne. Hver projekt varer ca. 4 måneder, fra planlægningen, udførelsen og til slut evalueringen. I 2013 arbejdede vi med sanser, koncentration og leg I 2014 har vi arbejdet med følelser og ansigtsudtryk I er meget velkommen til at kommer og spørge os mere i dybden med de projekter vi laver hvis I er nysgerrige.